Projekt UE

Escola S.A. realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich pt. Opracowanie systemu pn. "Rekomender 2.0" wykorzystującego sztuczną inteligencję, w celu poprawy jakości i skuteczności nauczania online.

Projekt realizujemy, aby wzmocnić potencjał dydaktyczny i innowacyjność w obszarze nauczania online poprzez opracowanie zaawansowanego systemu opartego na sztucznej inteligencji (AI). Naszym głównym celem jest podniesienie jakości i efektywności edukacji synchronicznej dzięki zastosowaniu analizy atencji i emocji uczestników w czasie rzeczywistym. Projekt pozwoli na wprowadzenie nowych standardów w procesach nauczania, takich jak lepsze dostosowanie treści zajęć do aktualnych potrzeb uczestników, poprawę ich zaangażowania oraz stworzenie bardziej przyjaznego i interaktywnego środowiska edukacyjnego.

W projekcie planujemy (zaplanowane zadania w projekcie):

  • Opracowanie formatu danych treningowych dla modeli, środowiska do ich zbierania oraz znakowanie danych
  • Wytrenowanie modelu rozpoznającego atencję
  • Wytrenowanie modelu rozpoznającego emocje (np. złość, smutek, radość, obawę, zaskoczenie, zniesmaczenie, neutralność)
  • Badanie wzorców atencji i emocji podczas zajęć dydaktycznych - wytworzenie modelu, który na podstawie zmieniającego się w czasie strumienia atencji i emocji będzie prognozował wyniki przeprowadzonej po zajęciach ankiety
  • Implementacja modeli rozpoznających emocje i atencję z systemem LMS
  • Opracowanie i rozwój prototypu systemu.
  • Zakup środków trwałych - zestawy komputerowe 
  • Wprowadzenie na rynek produktu: system Rekomender 2.0

Z projektu korzystać będą (grupy docelowe):

  • Dydaktycy i szkoleniowcy, którzy dzięki systemowi otrzymają dane w czasie rzeczywistym na temat nastrojów i uwagi uczestników, co pozwoli na bardziej efektywne prowadzenie zajęć.
  • Uczestnicy szkoleń i kursów, którzy zyskają bardziej dostosowane i angażujące treści, a także przyjazne środowisko nauki sprzyjające redukcji stresu.
  • Managerowie, dyrektorzy i właściciele firm szkoleniowych, którzy będą mogli analizować dane dotyczące jakości prowadzonych szkoleń i optymalizować ich formę.
  • Instytucje edukacyjne, które dzięki wdrożeniu nowoczesnego systemu zwiększą konkurencyjność swoich programów edukacyjnych.

Efektem realizacji projektu będzie stworzenie innowacyjnego systemu edukacyjnego opartego na sztucznej inteligencji, który zrewolucjonizuje sposób prowadzenia zajęć online poprzez zastosowanie analizy emocji i atencji uczestników w czasie rzeczywistym. System ten przyczyni się do:

  • Poprawy jakości nauczania
      • Umożliwi dydaktykom bieżące monitorowanie zaangażowania, nastroju i uwagi uczestników zajęć na podstawie analizy twarzy.
      • Pozwoli na lepsze dostosowanie formy i treści zajęć do aktualnych potrzeb uczestników, co przełoży się na większą efektywność przekazywania wiedzy.
  • Usprawnienia procesów dydaktycznych
      • Dzięki zastosowaniu zaawansowanego modelu uczenia maszynowego system dostarczy dydaktykom informacji zwrotnych w czasie rzeczywistym, pozwalając na dynamiczne dostosowywanie przebiegu zajęć.
      • Ułatwi prowadzącym planowanie odpowiedniej ilości przerw oraz dobór metod nauczania, co wpłynie na poprawę komfortu uczestników oraz skuteczność sesji edukacyjnych.
  • Rozwoju interaktywności zajęć online
      • System zwiększy poziom interakcji między prowadzącym a uczestnikami poprzez umożliwienie szybkiego reagowania na sygnały emocjonalne, takie jak zainteresowanie, skupienie czy rozproszenie.
      • Uczestnicy zajęć zyskają bardziej spersonalizowane podejście do procesu nauczania.
  • Wdrożenia innowacji w edukacji online
      • Integracja technologii rozpoznawania emocji i uwagi z procesem nauczania online stanowi przełom w podejściu do edukacji zdalnej.
      • Projekt wykracza poza tradycyjne paradygmaty edukacyjne, wprowadzając nowe standardy personalizacji nauki i zrozumienia potrzeb uczestników.
  • Możliwości dalszego rozwoju i zastosowania technologii
    • Zastosowanie technologii AI w analizie emocji i uwagi może znaleźć zastosowanie w innych dziedzinach, takich jak szkolenia biznesowe, wydarzenia online czy terapia zdalna.
    • Opracowana innowacja ma potencjał wdrożenia na szerszą skalę, stając się fundamentem przyszłych rozwiązań edukacyjnych i technologicznych.

 

Wartość projektu: 5 430 710,55 PLN
Wysokość wkładu Funduszy Europejskich: 3 180 825,80 PLN

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

eu flag

Escola Sp. z o.o. realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich pt. Zakup proinnowacyjnych usług doradczych wspierających Escola we wdrożeniu innowacyjnego portalu i aplikacji do wyszukiwania i umawiania wizyt pupili.

Cel projektu: Wsparcie Escola we wdrożeniu innowacyjnego portalu i aplikacji do wyszukiwania i umawiania wizyt pupili poprzez wyświadczenie niezbędnych usług przez akredytowany IOB oraz poprzez zakup urządzeń i WNiP niezbędnych do wdrożenia.

Planowany efekt: Wdrożenie innowacyjnego portalu i aplikacji do wyszukiwania i umawiania wizyt pupili.

Wartość projektu: 791 874.00 PLN

Wkład Funduszy Europejskich: 426 090.00 PLN

eu flag