[E-book] Trendy e-commerce 2023

[E-book] Trendy e-commerce 2023
img
Łukasz ZielonkaStyczeń, 2023

Rok 2023 jest wyjątkowy na przestrzeni ostatnich lat. Ekonomiści przewidują spowolnienie gospodarcze, spowodowane globalną sytuacją ekonomiczną. Ta sytuacja wymusza na właścicielach oraz managerach biznesów osiągnięcie gotowości, oraz korektę kierunku rozwoju. Dotyczy to również właścicieli sklepów internetowych.

Dlatego postanowiliśmy zebrać grono polskich ekspertów e-commerce i zapytać ich o najsilniejsze trendy w sprzedaży internetowej w 2023 roku.

W poniższym e-booku znajdziesz wypowiedzi 16 ekspertów sprzedaży internetowej z różnych dziedzin i obszarów biznesowych. Przeczytanie tego e-booka zapewni Ci wiedzę o: 

  • nowoczesnych rozwiązaniach,
  • sposobach na usprawnienie sprzedaży,
  • nowinkach marketingowych,
  • kierunkach rozwoju sklepów.

Zapisz się i pobierz e-booka

Zaznacz zgodę*:

*wymagane

Kto wypowiedział się o trendach e-commerce 2023?

Poznaj grono ekspertów, których zapytaliśmy o trendy e-commerce, na które warto zwrócić uwagę w 2023 roku.

Jakub Gierszyński

Członek zarządu Zdrowit S.A., Prezes zarządu Melissa sp. z o.o. Ekspert e-commerce oraz omnichannel, związany z rynkiem od ponad 10 lat. Przez ostatnie dwa lata pełnił funkcję dyrektora sprzedaży e-commerce w Sephora i członka zarządu, kierując pracą zespołów e-commerce w Polsce oraz w Czechach. Poprzednio dyrektor e-commerce i marketingu w firmie Inter Cars S.A. Budował e-commerce w firmie Decathlon. Członek Rady GS1 Polska i były Członek Rady Izby Gospodarki Elektronicznej.

Paweł Szostak

Koordynator e-commerce w Lotte Wedel

Project Manager, Manager e-commerce, propagator wykorzystania nowoczesnych technik i technologii do efektywnego zarządzania w e-commerce. Zafascynowany działaniem e-commerce opartym na strategii zunifikowanego doświadczenia klienta. Swoje ponad dziesięcioletnie doświadczenie w branży zawdzięcza współpracy m.in. z takimi markami jak Nexto, Ruch, Orlen, Lotte Wedel. Wraz z zespołem został doceniony nagrodą MasterCard za aplikację Nexto Reader – I miejsce (2013), usługę e-commerce Paczka w Ruchu (2016) i Orlen Paczka (2020). Członek Digital Expert Club. Z wykształcenia etnolog i dziennikarz. Prywatnie wielbiciel muzyki winylowej, kultury rdzennych mieszkańców Ameryki Północnej i aut epoki PRL. Super tata dwójki maluchów.

Paula Przegiętka

Paula Przegiętka, CEE Sales Manager w Vonage

Entuzjastka nowych technologii i nieszablonowych rozwiązań, z branżą IT związana od 2015 roku. Wspiera firmy w budowaniu pozytywnych i długotrwałych relacji z Klientami za pomocą wielu kanałów komunikacji, w ostatnich latach współpracowała z największymi i najbardziej rozpoznawalnymi markami na polskim rynku.

Prywatnie — fanka dobrego jedzenia i aktywnego wypoczynku. Zanim wróci z jednej podróży już planuje kolejną 😊

Miłosz Wójcik

CEO & Co-founder w Center.ai oraz Co-founder w Appchance 

Przedsiębiorca działający w branży Digital od ponad dziesięciu lat.

Założyciel Appchance — Software House’u specjalizującego się w projektowaniu i wytwarzaniu dedykowanych rozwiązań technologicznych dla branży retail / e-commerce oraz współtwórca Center.ai — narzędzia do marketingu lokalnego, działającego w modelu SaaS, wykorzystywanego przez sieci handlowe do zwiększania ruchu w sklepach stacjonarnych.

Aktywnie wspiera środowisko startupów technologicznych jako doradca i mentor w międzynarodowych programach akceleracyjnych organizowanych przez Techstars i Huge Thing we współpracy z takimi firmami jak METRO Group, Procter & Gamble, Alior Bank, Santander Bank i Google.

Michalina Fobka

Michalina Fobka | Partnership Manager w Grupa iCEA

Partnership Manager w Grupa iCEA. W branży e-commerce działa już 4 lata. W swojej codziennej pracy związana jest z działem relacji partnerskich. Jest zaangażowana w rozwijanie sieci partnerskiej oraz utrzymywanie długofalowych relacji biznesowych. Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu na kierunku Zarządzanie.

Marek Kich

CEO Satisfly | Podcaster w Sztuce E-Commerce

Jestem konsultantem e-Commerce i marketingu. Od ponad 10 lat pomaga firmom uruchamiać i rozwijać się w e-Commerce B2B / B2C, wspierając je od pierwszych pomysłów rozpoczęcia sprzedaży w sieci po skalowanie wyników sprzedażowych. Swoją wiedzą dzieli się w podkaście Sztuka E-Commerce.

Zapisz się i pobierz e-booka

Zaznacz zgodę*:

*wymagane

Krzysztof Murzyn

Doświadczony menedżer w zakresie sprzedaży, digital marketingu i e-commerce. Od 15 lat związany z branżą internetową, w której jako konsultant e-biznesu uczestniczył w największych wdrożeniach platform e-commerce i procesach transformacji cyfrowej przedsiębiorstw. Trener i wykładowca w zakresie sprzedaży online i nowoczesnych modeli biznesowych. Pracuje na styku projektów innowacji,  scale-up i inwestycyjnych. W wolnym czasie kręci kilometry na rowerze w lasach lub w górach, a udany rok liczy w dniach pod żaglami.

Joanna Kwiatkowska

Wiceprezeska i Dyrektorka sprzedaży w Kubota S.A.

Łodzianka z pochodzenia i zamieszkania. Ponad 10-letnie doświadczenie w branży IT, w tym e-Commerce, kompleksowego zarządzania i księgowością sklepów e-Commerce, analityki i zarządzania dużymi zasobami danych. Współautorka ponad 10 projektów R&D o wartości ponad 50 mln zł dofinansowanych przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju oraz Regionalne Programy Operacyjne. Zainteresowania: nowe technologie, cyferki i współczynniki, muzyka, filmy. Kilkunastoletnie trenowanie piłki nożnej, innych sportów zespołowych i futsalu oraz żywne zainteresowanie futbolem doprowadziło do kibicowania od młodych lat ŁKS-owi oraz Borussii Dortmund. Obecnie trenuje na ergometrze wioślarskim, rowerze i siłowni.

Krzysztof Marzec

CEO w DevaGroup, agencji z tytułem Partner Google Premier i Google Rising Star. W branży SEM od 2005 roku. Trener SEO, Google Ads & Analytics, prowadził szkolenia dla najlepszych agencji i domów mediowych bezpośrednio na zlecenie Google, szkolił w Akademii Google Partners. Autor trzech książek, ponad setki artykułów i wysoko ocenianych kursów on-line. Wykładowca m.in. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Akademii Górniczo-Hutniczej oraz Wyższej Szkoły Europejskiej im. Józefa Tischnera. Gościł na scenach kilkudziesięciu konferencji (m.in. MobileTrends, SEM Camp, Targi eHandlu, Internet BETA) zdobywając wysokie miejsca i nagrody publiczności. Na największej branżowej konferencji w Polsce (I love Marketing) dwukrotnie zajmował pierwsze miejsce - w kategorii Ads & Analytics oraz w dniu poświęconym SEO. Jest pomysłodawcą i organizatorem semKRK, wyjątkowej, krakowskiej konferencji dedykowanej miłośnikom SEM, SEO i Analityki oraz gali nagród semKRK Awards. Pracował dla takich marek jak: Allegro.pl, Neo24, Shoper.pl, Conrad.pl, Interia.pl, Grupa RMF czy Wydawnictwo Bauer. Sędzia konkursów European Search Awards i Global Search Awards.

Kamila Gębik

CEO KAMMEDIA.PL, CCO GO2NFT, Dyrektor merytoryczna i organizatorka konferencji „PRZYSZŁOŚĆ E-COMMERCE”. Autorka książkiPIĘKNY E-COMMERCE. Jak sprzedawać fashion i beauty w Internecie?", wydanej w formie self-publishingu.Łączy sprzedaż, marketing, copywriting i w życiu idzie zawsze pod prąd ufając intuicji. Szkoli, uczestniczy w spotkaniach: live, webinarach i podcastach e-commerce. Nominowana do tytułu KOBIETA E-COMMERCE 2022 w kategorii innowacyjność. Współorganizatorka cyklu eventów: „E-commerce na wodzie”. Tworzy artykuły eksperckie do takich magazynów jak: FORBES POLSKA, ICAN MANAGMENT REVIEW, E-commerce & digital marketing. EX Business Development Coordinator fashion & beauty w DOMODI. Napisała ponad 200 artykułów eksperckich, współpracowała z wieloma markami przy projektach marketingowych. Mowa o takich brandach jak: BIELENDA, DR IRENA ERIS, OCEANIC, LANCERTO, SEPHORA, APART, CALEZDONIA, NIVEA, PAGED MEBLE, KABOS COMSTICS, NICE PROJECT, DIG IN VISION, FIREWORK.TV, NAOKO, KARKO, TAMARA GONZALEZ PEREA, LA PARICA.COM. Zaprasza na swoje strony www.kammedia.pl, www.przyszloscecommerce.pl, www.pieknyecommerce.pl i do bezpośredniego kontaktu na kanale LinkedIn.

Dawid Fucia

Sales Manager w edrone

Od prawie 10 lat związany ze sprzedażą w B2B, tym 7 lat w branży e-commerce, od 2 lat manager zespołu sprzedaży w edrone. Właściciel dwóch sklepów internetowych oraz firmy zajmującej się doradztwem i wsparciem w budowaniu sklepów internetowych, tworzeniem strategii i planów marketingowych. Prowadzę konsultacje i szkolenia w zakresie: Marketing Automation, Customer Journey oraz wykorzystania AI w e-commerce. Prywatnie wielki miłośnik sportów, a przede wszystkim piłki nożnej.

Daniel Parzych

Manager, praktyk, konsultant. Od blisko 15 lat ciągle blisko sprzedaży, biznesu i technologii. Autor licznych publikacji związanych z rynkiem mobile, e-commerce i technologią headless. Prelegent Mobile Trends For Experts. Wspiera korporacje i przedsiębiorstwa w cyfryzacji sprzedaży i usprawnianiu procesów. Wdraża systemy headless e-commerce B2B i B2C z uwzględnieniem psychologii sprzedaży i zachowań użytkowników. Pomaga w tworzeniu i migrowaniu e-sklepów w oparciu o autorski system headless Heseya. Partner Zarządzający Escola S.A.

Zapisz się i pobierz e-booka

Zaznacz zgodę*:

*wymagane

Antonina Grzelak

PR & Business Manager notiOne, PanParagon. 

Autorka artykułów do czołowych pism marketingowych i książek.

Prelegentka licznych konferencji branżowych (m.in. Mobile Trends Conference, iAB, Konwent

Rozwoju). Prywatnie uzależniona od podróży kulinarnych do najmniej oczywistych zakątków świata.

Agnieszka Grochowska

Entuzjastka marketingu i kreatywnych rozwiązań. Uważa, że marka powinna inspirować i dodawać animuszu oraz że to właśnie w śmiałości tkwi geniusz, potęga i magia brandu. Head of Marketing i ESG Coordinator w focusgarden.pl. W swojej karierze zajmowała się digital marketingiem, e-commerce, event marketingiem, public relations, video marketingiem, ESG czy employer brandingiem. Posiada umiejętności w zakresie zarządzania projektem marketingowym, tworzenia strategii i kampanii reklamowych.

Dr hab. Arkadiusz Kawa

dyrektor Instytutu Łukasiewicz — Poznański Instytut Technologiczny (wcześniej: Instytutu Logistyki i Magazynowania), profesor Wyższej Szkoły Logistyki. W latach 2009 do 2019 pracował w Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, kolejno na stanowisku asystenta, adiunkta i profesora nadzwyczajnego. 

Ma ponad 20 lat doświadczenia w logistyce i e-commerce. Jest autorem 3 książek, współredaktorem 2 monografii i prawie 300 publikacji popularyzatorskich oraz naukowych.

Swoje doświadczenie zdobywał podczas realizacji ponad 60 projektów w zakresie e-commerce i logistyki dla takich organizacji i firm jak: Landmark (bPost), Volkswagen, Poczta Polska, GS1 Polska, DHL, DPD (Siódemka), A.T. Kearney, KPMG, OEX E-business, Wish, CMT Advisory, 4Kraft, SMART Project, Merlin.pl, Digital24.pl, Kompania Piwowarska (SABMiller), Horizon-Automation, NaviExpert, PKS Poznań, Stomil, Autostrada Wielkopolska, CEG, KPS, Sheepla, GOAP, Urząd Miasta Poznania, Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego. Pełnił również rolę konsultanta w kilku międzynarodowych projektach badawczych w zakresie e-commerce w Economic Research Institute for ASEAN and East Asia (ERIA).

Profesor wizytujący dwukrotnie w University of Primorska w Słowenii. Odbywał dwa razy staż w University of Valencia w Hiszpanii i University of Osijek w Chorwacji. Prowadził też wykłady w Corvinus University of Budapest na Węgrzech.

Wykładał na studiach Executive MBA i podyplomowych „Logistyki i Zarządzania Międzynarodowymi Łańcuchami Dostaw”, „e-Commerce”, „Zarządzania Sprzedażą” na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, „Logistyka w praktyce” na Politechnice Gdańskiej, „Zarządzanie ekspansją zagraniczną i rozwojem w branży fashion” na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu.

Adam Jastrowicz

Partnership Manager w Blue Media. 

Od 2012 roku pracuje w obszarze sprzedaży i marketingu specjalizując się w tworzeniu programów partnerskich, restrukturyzacji, negocjacjach i obsłudze klienta.

Swobodnie czuje się na samodzielnych stanowiskach, jak i w zarządzaniu zespołem,

a mocne podstawy operacyjne dają mu dużą swobodę w budowaniu procesów, strategii oraz realizowaniu projektów.

Zapisz się i pobierz e-booka

Zaznacz zgodę*:

*wymagane

Photo by Mark König on Unsplash

Wróć

Sukces Twojej aplikacji osiągniesz dzięki naszej wiedzy i doświadczeniu

Przeczytaj również