img

Obsługa projektów

Obsługa projektów

Cały cykl realizacji projektów IT skupia się na stworzeniu rozwiązania, które będzie realizować cele biznesowe oraz odpowiadać na potrzeby użytkowników. Co jednak jest bardzo istotne, gotowe oprogramowanie ma służyć nie tylko w ukończenia jego finalnej wersji, ale przez dłuższy czas.

W tym czasie zmianom może ulec bardzo wiele czynników, które mogą mieć wpływ na potrzeby względem aplikacji. W tym kontekście, zmianie może ulec sposób pracy z aplikacją, mogą pojawić się nowe potrzeby, czy konieczność dostosowania jej do nowych urządzeń i wersji systemów operacyjnych.

Jaki zakres usług obejmuje obsługa projektów?

W ramach obsługi projektów istnieje kilka czynności, które warto wdrożyć w życie już od samego początku. Dzięki temu aplikacja zachowa płynność działania, a także zyska pewność działania w zmieniającym się otoczeniu. Są to między innymi:

  • reakcja na incydenty i ich usuwanie;
  • proaktywna opieka nad systemem, czyli śledzenie technologii wykorzystywanych w aplikacjach i proponowanie koniecznych/zalecanych przez producentów zmian;
  • przegląd i analiza logów z wnioskami;
  • raporty okresowe, na przykład kwartalne z działania systemu lub aplikacji podlegającej;
  • wsparcie podczas kompilacji i publikacji nowych wersji oprogramowania;
  • zmiany technologiczne, takie jak podniesienie wersji bazy danych, serwera WWW, wersji systemu operacyjnego;
  • modyfikacje w odniesieniu zmian prawnych odnoszących się bezpośrednio do aplikacji.

Realizując taki zakres działań od samego początku zyskujesz spokój, że Twoja aplikacja zawsze będzie działać bez komplikacji.

Zaawansowana obsługa projektów

Powyższy zakres to jednak początek możliwości. W ramach obsługi projektów możesz zapewnić sobie bezpieczeństwo działania i niezawodności programu na szerszej płaszczyźnie. W takim zakresie możesz skorzystać z takich możliwości, jak:

  • modyfikacje aplikacji, kiedy dostawca trzeci wdroży nową konfigurację;
  • podmiana elementów graficznych, opisów oraz innych treści;
  • drobne zmiany implementacyjne;
  • konsultacje i analizy błędów systemu, a nawet całego flow procesu.

Te dodatkowe usługi w pełni uzupełniają potrzeby, z jakimi najczęściej spotyka się działająca aplikacja.

Kto fizycznie odpowiada za obsługę projektów?

W ramach obsługi projektów, część naszego zespołu jest dostępna na wezwanie. Ustalamy w jakich porach będą odbywać się zmiany i reakcje na zgłoszone incydenty, i w tym czasie zawsze będą dostępni ludzie,którzy pomogą rozwiązać problem.

Obsługa projektów to nie tylko bezpieczeństwo płynnego działania działania aplikacji. Jest to również bieżąca obserwacja jej działania i realnego wykorzystania, co jest doskonałym materiałem wejściowym dla przyszłego etapu Consultingu dotyczącego rozwoju programu.


 

Więcej informacji

Testowanie aplikacji. Biznesowe aspekty. Kamila Gawrońska i Michał Ślęzak EM #71
Testowanie aplikacji. Biznesowe aspekty. Kamila Gawrońska i Michał Ślęzak EM #71
Software house, czy agencja interaktywna – co wybrać?
Software house, czy agencja interaktywna – co wybrać?
Chmura, Data Center i Bezpieczeństwo Twoich danych. Michał Jaworski (Microsoft) EM#69
Chmura, Data Center i Bezpieczeństwo Twoich danych. Michał Jaworski (Microsoft) EM#69