img

Meetinga

Meetinga to rozwiązanie mobilne dla organizatorów spotkań szukających aplikacji eventowej, którą mogą dostosować do indywidualnych potrzeb.

Wyzwanie

Meetinga powstała jako narzędzie dla organizatorów spotkań, konferencji, targów i innych wydarzeń online i offline. Klient może wybierać spośród ponad 40 funkcjonalności, ułatwiających przeprowadzenie konferencji w obszarze komunikacji i informacji. Dodatkowo w aplikacji można zmienić logo, kolorystykę i nazwę, dzięki czemu można maksymalnie przystosować ją do wydarzenia. Daje to efekt dedykowanego rozwiązania. 

 

Podczas początkowej konfiguracji rozwiązania dobieramy interesujące nas elementy spośród gotowych modułów, ułatwiających przeprowadzenie konferencji w obszarze komunikacji i informacji. Dodatkowo, w aplikacji można zmienić logo, kolorystykę i nazwę, dzięki czemu możliwe jest maksymalne przystosowanie jej do organizowanego wydarzenia. Dzięki temu użytkownik będzie miał wrażenie, że aplikacja, której używa jest rozwiązaniem dedykowanym dla niego. 

 

Pomyśleliśmy także o organizatorach wydarzeń plenerowych. Wyzwaniem przy organizacji takich targów jest szybka i intuicyjna nawigacja uczestników z punktu A do punktu B. Choć wydaje się to prozaiczne, to nieraz znalezienie najkrótszej ścieżki do wybranego stoiska czy własnego samochodu na ogromnym parkingu wymagało od uczestnika dużego nakładu energii i czasu. 
 

Aby, to ułatwić przygotowaliśmy w aplikacji dedykowane mapy wydarzenia wraz z obsługą nawigacji GPS. Dzięki nim użytkownik oszczędza czas, który może przeznaczyć na nawiązywanie wartościowych kontaktów, a administrator wydarzenia nie musi się martwić o obsługę zagubionych uczestników. Takie rozwiązanie wdrożone zostało na jednych z największych targów rolniczych w tej części Europy - Agro Show.

img

Rozwiązanie

Projektując i tworząc Meetinga dla naszych klientów skupiliśmy się na realizacji następujących celów:

  • stworzenie aplikacji, którą można modyfikować niemal w każdym elemencie (w tym wybór funkcjonalności, strony wizualnej, szybkie dostosowanie do niespodziewanych zmian);
  • stworzenie panelu administracyjnego dla klienta z możliwością samodzielnej, konfiguracji aplikacji,
  • obsługa networkingu konferencyjnego,
  • obsługa nawigacji na eventach plenerowych na mapie wydarzenia.

 

Podczas realizacji prac spotkaliśmy się z szeregiem wyzwań, które tworzeniu tak uniwersalnego produktu muszą się pojawić. Na początkowej fazie (tzw. discovery) szczególnie istotne było ustalenie wspólnej wizji aplikacji bazując na oczekiwaniach naszych klientów. To najważniejsza faza realizacji projektu, która ma decydujący wpływ na prawidłowy przebieg procesu wytwarzanie i zadowolenia z finalnego produktu. Podczas serii warsztatów określiliśmy finalny kształt funkcjonalności w odpowiedzi na zebrane wcześniej oczekiwań. 

 

Kolejnym szczególnie istotnym elementem był wygląd aplikacji. Zależało nam aby każdy klient mógł dostosować Meetinga do swoich potrzeb i unikalności swojego wydarzenia. Dlatego zadbaliśmy, aby zarówno panel administracyjny dostępny dla organizatora eventu, jak i aplikacja mobilna, którą będzie używał uczestnik była przemyślna i intuicyjna. To szczególnie istotne, gdyż obecnie Meetinga jest rozwiązaniem globalnym i wiemy, że wielu użytkowników z różnych stron świata korzysta z naszego rozwiązania. Klienci wykorzystują naszą aplikację w Ameryce Północnej i Europie jako wsparcie organizowanych przez siebie wydarzeń. Chcieliśmy, aby podczas pierwszego korzystania z aplikacji wszystko było zrozumiałe.
 

Podczas projektowania Meetinga wiedzieliśmy, że praktycznie na każdym wydarzeniu możemy się spodziewać jednocześnie dużej liczby użytkowników, którzy będą intensywnie korzystać przez cały dzień z naszego rozwiązania. Dlatego stabilność systemu, jego niezawodność oraz skalowalna infrastruktura serwerowa miały ogromne znaczenie dla dostarczenia produktu w zamierzony sposób. Stworzona przez nas infrastruktura zabezpieczyła obie aplikacje przed pikami sięgającymi nawet kilkudziesięciu tysięcy użytkowników, które mogą pojawić się na wydarzeniu, jak i przez sesje online.

 

Meetinga oferuje naszym klientom następujące funkcjonalności i moduły:

  • Indywidualny branding: Aplikacja ma ikonkę, kolory klienta i można ją pobrać bezpośrednio z App Store i Google Play bez aplikacji-pośredników.
  • Multiaplikacje: Obsługa dowolnej liczby wydarzeń jednocześnie. Idealne rozwiązanie dla organizatorów wielu eventów w roku.
  • Obsługę agendy wydarzenia: Widok harmonogramu dla wielu sal jednocześnie, z możliwością dodania prelekcji do ulubionych lub swojego kalendarza.
  • Możliwość prezentacji prelegentów: Lista prelegentów z opisami i zdjęciami z możliwością przypisania ich do poszczególnych pozycji agendy.
  • Streaming na żywo: Transmisje online w aplikacji i w wersji webowej z zadawaniem pytań na żywo.
  • Networking: Moduł umożliwiający komunikację między uczestnikami (czat 1:1, czat grupowy), nawiązywanie kontaktów i przeglądanie list uczestników.
  • Pytania na żywo: Uczestnicy mogą zadawać pytania i głosować na najlepsze z nich w aplikacji - zostaną one wyświetlone na ekranie w sali.
  • Ankiety: Moduł pozwalający oceniać np. prelegentów, prelekcje, lunch, testowane przez uczestników samochody lub oglądane filmy.
  • Notatki: Każdy uczestnik może dodawać swoje notatki np. w trakcie prelekcji (w tym do każdej strony prezentacji) czy opisywać wystawcę.
  • Listy wystawców: Z nazwą, logo, numerem stoiska oraz możliwością podziału na kategorie, wyszukiwaniem po tagach oraz szybką opcją przejścia do mapy.
  • Interaktywne mapy i plany: Plany miejsca, na które można nanieść dowolne interaktywne punkty i połączyć je np. z agendą bądź wystawcami.
  • Nawigacja na mapie: Na wydarzeniach plenerowych (np. imprezach, targach) jest możliwość nawigowania uczestnika do wybranego miejsca i wytyczania najkrótszych ścieżek dojścia.
  • Bannery: Możliwość dodania wielu nieinwazyjnych (rotujących) bannerów (np. wystawcy, partnera) z linkiem do strony.
  • Kontakt i dojazd: Dane kontaktowe organizatora oraz lokalizacyjne miejsca wydarzenia ze wskazówkami dojazdu.
  • Nielimitowana liczba artykułów: W aplikacji można dodać nielimitowaną liczbę artykułów, połączyć w kategorie i zaprezentować je w dowolnym miejscu aplikacji.
  • Wersje językowe: Aplikacja może być udostępniona po polsku lub angielsku (sama dostosowuje się do języka telefonu).
  • Powiadomienia PUSH: Komunikaty tekstowe wysyłane do osób, które pobrały aplikację.
  • Zasoby zewnętrzne: Możliwość dodania linku do zasobów zewnętrznych w innym miejscu w sieci.
  • Galeria: Udostępnianie uczestnikom zdjęć z wydarzenia z możliwością grupowania ich w foldery.
  • Dowolny układ menu: Administrator może przesuwać pozycje menu w dowolny sposób układając je w dowolnej kolejności.
  • Panel CMS: Panel administratora do zarządzania treściami aplikacji.

 

Przy tworzeniu aplikacji wykorzystaliśmy język programowania Python (Django) do przygotowania CMS oraz natywne języki (Swift i Kotlin) do stworzenia aplikacji mobilnych na iOS i Android. Wykorzystanie rozwiązań natywnych pozwala nie tylko na lepszą wydajność i stabilność rozwiązania, ale wpływa pozytywnie na bezpieczeństwo zgromadzonych tam danych. Ze względu na dużą liczbę odbiorców i założenie, że system będzie B2C postawiliśmy na dużą ilość testów funkcjonalnych, automatycznych i bezpieczeństwa.

 

Projekt zrealizowaliśmy w:

  • Python Django (backend, CMS)
  • Kotlin (Android)
  • Swift (iOS)
img

Efekty

Dzięki:

  • rozbudowanym możliwościom konfiguracyjnym aplikacji,
  • opcji własnoręcznej konfiguracji,
  • supportowi technicznemu.

 

Obsłużyliśmy:

  • targi z kilkudziesięcioma tysiącami odwiedzających Audio Video Show i Agroshow,
  • konferencje, szkolenia z rozbudowaną agendą Warsaw Comic Con,
  • konferencje specjalistyczne organizowane przez Wydawnictwo C.H.Beck czy Forum Media,
  • plenerowe wydarzenia organizowane dla zamkniętego grona przez agencje eventowe, z którymi współpracujemy.

 

Klienci korporacyjni, którzy wybierają osobną wersję aplikacji otrzymują rozwiązanie, które zachowuje się jak narzędzie dedykowane mogą dowolnie skonfigurować nie tylko samą aplikację za pomocą CMS, ale także poszczególne wydarzenia wewnątrz.

 

Meetinga to rozwiązanie elastyczne dopasowane do potrzeb użytkowników, klient może wybrać pomiędzy:

  • Multiaplikacją - wybierz tę opcję, jeśli organizujesz wiele wydarzeń w roku, takich jak serie szkoleń czy warsztatów.
  • Jedna aplikacją na jedno wydarzenie - to rozwiązanie idealne dla organizatorów kilku większych konferencji lub targów.
  • Miejsce w aplikacji Meetinga - wybierz tę opcję, jeśli zależy Ci na ekonomicznym rozwiązaniu. Zyskujesz przestrzeń w naszej aplikacji, a użytkownicy łatwo mogą trafić do Twojego wydarzenia, wybierając je spośród innych.
     

Aplikacja Meetinga to odpowiedz na potrzeby uczestników konferencji oraz organizatorów. Bardzo przydatne narządzie do nawiązania szybkiego kontaktu z uczestnikami konferencji między sobą oraz komunikowania się z nimi przed w takcie i po wydarzeniu.

Artur Olejniczak Marketing and Communications Manager

Instytut Logistyki i Magazynowania

Skorzystaj z naszej wiedzy i doświadczenia i osiągnij efekty dla swojego biznesu

Więcej informacji