POLITYKA PLIKÓW COOKIES

  1. Pliki cookies (Ciasteczka) stanowią niewielkie informacje tekstowe, wysyłane przez stronę internetową i zapisywane po stronie Użytkownika (zazwyczaj na twardym dysku komputera), które serwer może odczytać przy ponownym połączeniu się Użytkownika ze stroną internetową z tego samego urządzenia. Pliki cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. Stosowanie plików cookies jest standardem dla większości stron internetowych i serwisów.
  2. Celem realizacji m.in. obowiązków wynikających z art. 173 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r., Prawo telekomunikacyjne, niniejszym informujemy, że nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies.
  3. W ramach naszej strony internetowej wykorzystujemy następujące rodzaje plików cookies:
    1. sesyjne - przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia przeglądarki internetowej;
    2. stałe - przechowywane w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika;
    3. wydajnościowe - umożliwiają zbieranie informacji o sposobie korzystania ze strony internetowej;
    4. niezbędne - umożliwiające korzystanie z usług i funkcjonalności dostępnych w ramach strony internetowej;
    5. funkcjonalne - umożliwiające zapamiętanie wybranych przez Użytkownika ustawień strony internetowej;
    6. służące do zapewnienia bezpieczeństwa – wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania na stronie internetowej;
    7. własne - zamieszczane przez naszą stronę internetową;
    8. zewnętrzne - pochodzące z witryny zewnętrznej, innej niż nasza strona internetowa.
  4. Pliki cookies naszej strony internetowej wykorzystywane są w celu:
    1. dostosowania zawartości strony internetowej do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji jej działania;
    2. tworzenia analiz i statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej, co umożliwia ulepszanie jej struktury i zawartości;
    3. utrzymania sesji Użytkownika strony internetowej (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie ponownie wpisywać loginu i hasła.
  5. Informacje, o których mowa w pkt 3 i 4 powyżej, w żaden sposób nie są łączone z danymi osobowymi Użytkownika strony internetowej i nie są wykorzystywane do identyfikacji tożsamościUżytkownika.
  6. Dla skutecznej realizacji celów określonych w pkt 4 powyżej, niniejszym informujemy, że możemy współpracować z parterami biznesowymi dostarczającymi oprogramowanie w zakresie prowadzenia analizy naszej strony internetowej, np. firmami badawczymi i dostawcami aplikacji typu Google Analitics.
  7. Pragniemy poinformować,iż zakres informacji zbieranych automatycznie zależy od ustawień przeglądarki internetowej Użytkownika i może być różny dla poszczególnych popularnych przeglądarek (np. Firefox, Chrome, Internet Explorer, Opera, Safari). W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika.Użytkownicy naszej strony internetowej w każdym czasie mogą dokonać zmiany ustawień dotyczących plików cookies w swojej przeglądarce. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniuUżytkownika.
  8. Nasze uprawnienia do przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies, w każdym przypadku, wynikają ze zgody wyrażonej przez Użytkownika strony internetowej. Zgoda ta wyrażana jest przez Użytkownika każdorazowo podczas dokonywania konfiguracji przeglądarki internetowej lub wybranej strony internetowej.
  9. Ograniczenia w zakresie stosowania plików cookies, o których mowa w pkt 7 powyżej,jeżeli wprowadzone przez Użytkownika, mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności naszej strony internetowej.

POLITYKA PRYWATNOŚCI SERWISU INTERNETOWEGO ESCOLA.PL

  1. Administratorem Danych Osobowych jest: ESCOLA S.A. z siedzibą w Warszawie (ul. Chłodna 22a/14, 00-891 Warszawa), wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, , XIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO pod numerem KRS 0000672215, NIP 9512434781, o kapitale zakładowym 125.456,00 zł, będąca operatorem i właścicielem serwisu internetowego ESCOLA.PL (dalej łącznie jako „Serwis”).
  2. Szanując Państwa prawa jako podmiotów danych osobowych (osób, których dane dotyczą) oraz respektując obowiązujące przepisy prawa, w tym w szczególności Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane dalej „RODO”, ustawę z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781), zwaną dalej „Ustawą” i inne właściwe przepisy o ochronie danych osobowych, zobowiązujemy się do zachowania bezpieczeństwa i poufności pozyskanych od Państwa danych osobowych. Wszyscy pracownicy zostali odpowiednio przeszkoleni w zakresie przetwarzania danych osobowych, a nasza firma jako Administrator Danych Osobowych wdrożyła odpowiednie zabezpieczenia oraz środki techniczne i organizacyjne w celu zapewnienia ochrony Państwa danych osobowych. Posiadamy wdrożone procedury i polityki ochrony danych osobowych zgodne z RODO, dzięki którym zapewniamy zgodność z prawem oraz rzetelność procesów przetwarzania danych, a także egzekwowalność wszelkich praw przysługujących Państwu jako osobom, których dane dotyczą. Dodatkowo w razie konieczności współpracujemy z organem nadzorczym na terenie Rzeczpospolitej Polskiej tj. z Prezesem Urzędu Ochrony Danych Osobowych (zwanym dalej „PUODO”)
  3. Wszelkie zapytania, wnioski, skargi dotyczące przetwarzania danych osobowych przez naszą firmę (Administratora Danych Osobowych), zwane dalej „Zgłoszeniami”, należy kierować na następujący adres e-mail: biuro@escola.pl lub w formie pisemnej na adres Administratora Danych Osobowych, tj. ul. Chłodna 22a/14, 00-891 Warszawa. W treści Zgłoszenia należy w sposób wyraźny wskazać:
    1. dane osoby lub osób, których dotyczy Zgłoszenie,
    2. zdarzenie, które jest powodem Zgłoszenia,
    3. przedstawić swoje żądania oraz podstawę prawną tych żądań,
    4. wskazać oczekiwany sposób załatwienia sprawy.
  4. W naszym Serwisie zbieramy następujące dane osobowe:
    1. imię i nazwisko – w celu korzystania z usług naszego Serwisu będą Państwo poproszeni o podanie swojego imienia i nazwiska, abyśmy mogli zrealizować usługi oraz abyśmy mieli możliwość kontaktu z Państwem,
    2. adres e-mail – – poprzez adres e-mail wysyłamy do Państwa potwierdzenie usług, z których będą Państwo korzystać w ramach Serwisu oraz kontaktujemy się z Państwem w razie zaistnienia takiej potrzeby. Jeżeli zostali Państwo abonentem naszego newslettera, będziemy również wysłać do Państwa informację handlową raz lub dwa razy w miesiącu,
    3. numer telefonu komórkowego – podanie numeru umożliwia składanie zamówień w naszym Serwisie. Odebranie wiadomości SMS z kodem weryfikacyjnym jest niezbędne, aby złożyć zamówienie,
    4. NIP– Numer Identyfikacji podatkowej pobieramy od przedsiębiorców oraz osób, które są zainteresowane otrzymaniem faktury i posiadają numer NIP,
    5. Nazwa i adres firmy – informacje te pobieramy od przedsiębiorców w celach kontaktowych, a ponadto służą usprawnieniu wzajemnych rozliczeń,
    6. adres IP urządzenia– informacje wynikające z ogólnych zasad połączeń realizowanych w Internecie takie jak adres IP (oraz inne informacje zawarte w logach systemowych) wykorzystywane są w celach technicznych związanych z obsługą Serwisu. Adresy IP mogą też być wykorzystywane w celach statystycznych, w tym w szczególności do zbierania ogólnych informacji demograficznych (np. o regionie, z którego następuje połączenie),
  5. Podanie danych wskazanych w punkcie poprzedzającym jest konieczne w następujących przypadkach:
    • w celu korzystania z usług w naszym Serwisie, m.in.:
      • poprzez składanie zamówienia (podanie danych oznaczonych jako obowiązkowe jest wymagane w celu przyjęcia i obsługi zamówienia, a ich niepodanie skutkuje brakiem jego realizacji),
      • za pomocą udostępnionego na stronie internetowej Serwisu Formularza kontaktowego,
      • polegających na otrzymywaniu od Administratora informacji odnoszących się bezpośrednio do funkcjonowania Serwisu (np. komunikaty dotyczące nowej wersji aplikacji, informacje o aktualizacjach), informacje edukacyjne związane z funkcjonowaniem Serwisu, informacje o zmianach w regulaminie, itp.; każdy z Użytkowników Serwisu ma jednak prawo zastrzec, że nie chce otrzymywać tego typu 3 | Strona informacji – w tym celu wystarczy skontaktować się z Administratorem za pomocą formularza kontaktowego dostępnego pod adresem URL: https://escola.pl/pl/contact/
    • w celu rejestracji Państwa w naszej bazie, co jest dobrowolne; w takiej sytuacji przechowujemy podane przez Państwa dane w naszej bazie, aby ułatwić Państwu w przyszłości korzystanie z usług w ramach naszego Serwisu,
    • w celu realizowania usługi (subskrypcji) newslettera – jeśli chcą być Państwo informowani o ciekawych wydarzeniach i ofertach handlowych, mogą Państwo zostać abonentem prowadzonego przez nas newslettera; przystąpienie do subskrypcji jest dobrowolne i w każdej chwili mogą Państwo z niej zrezygnować,
    • korzystania z Aplikacji mobilnej ,
  6. Nasz Serwis internetowy wykorzystuje technologię Cookies w celu dostosowania jego funkcjonowania do Państwa indywidualnych potrzeb. W związku z tym mogą Państwo zgodzić się na to, aby wpisane przez Państwa dane i informacje zostały zapamiętane, dzięki czemu możliwe będzie korzystanie z nich przy następnych odwiedzinach naszego Serwisu bez potrzeby powtórnego ich wpisywania. Właściciele innych witryn nie będą mieli dostępu do tych danych i informacji. Jeżeli natomiast nie zgadzają się Państwo na personalizowanie Serwisu, proponujemy wyłączenie obsługi plików Cookies w opcjach swojej przeglądarki internetowej.
  7. Każdy z Państwa jako osoba korzystająca z naszego Serwisu ma możliwość wyboru, czy i w jakim zakresie chce korzystać z naszych usług oraz udostępniać informacje i dane o sobie w zakresie określonym treścią niniejszej Polityki prywatności.
  8. Państwa dane osobowe przetwarzane są przez naszą firmę jako Administratora Danych Osobowych w celu realizacji usług świadczonych na rzecz Państwa (tj. osób których dane dotyczą) oferowanych w ramach Serwisu internetowego. Zgodnie z zasadą minimalizacji przetwarzamy wyłącznie te kategorie danych osobowych, które są niezbędne do osiągnięcia celów, o których mowa w zdaniu poprzedzającym.
  9. Dane osobowe przetwarzamy przez czas niezbędny do osiągnięcia celów wymienionych w punkcie poprzedzającym. Dane osobowe mogą być przetwarzane przez okres dłuższy niż wskazany w zdaniu poprzedzającym, w przypadku gdy takie uprawnienie lub obowiązek nałożony na Administratora Danych Osobowych wynika ze szczególnych przepisów prawa lub gdy usługa, którą wykonujemy ma charakter ciągły (np. subskrypcja newslettera)
  10. Źródłem pozyskania przetwarzanych przez Administratora Danych Osobowych są osoby, których dane osobowe dotyczą.
  11. Państwa dane osobowe nie są przekazywane do Państwa trzeciego (poza Europejski Obszar Gospodarczy) lub do organizacji międzynarodowej w rozumieniu przepisów RODO. W przypadku, gdy dane osobowe są przekazywane do Państwa trzeciego osoby, których dane dotyczą są o tym uprzednio informowane, a Administrator Danych Osobowych stosuje zabezpieczenia o których mowa w rozdziale V RODO.
  12. Żadnych danych osobowych nie udostępniamy podmiotom trzecim, bez wyraźnej zgody osoby, której dane dotyczą. Dane osobowe bez zgody osoby, której dane dotyczą, mogą być udostępniane wyłącznie podmiotom prawa publicznego tj. organom władzy i administracji (np. organom podatkowym, organom ścigania i innym podmiotom posiadającym umocowanie w powszechnie obowiązujących przepisach prawa).
  13. Dane osobowe mogą być powierzane do przetwarzania podmiotom przetwarzającym takie dane na rzecz naszej firmy jako Administratora Danych Osobowych. W takiej sytuacji jako Administrator Danych Osobowych zawieramy z podmiotem przetwarzającym umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych. Podmiot przetwarzający przetwarza powierzone dane osobowe, ale wyłącznie na potrzeby, w zakresie i w celach wskazanych w umowie powierzenia, o której mowa w zdaniu poprzedzających. Bez powierzenia Państwa danych osobowych do przetwarzania nie moglibyśmy prowadzić swojej działalności w ramach Serwisu. Jako Administrator Danych Osobowych powierzamy dane osobowe do przetwarzania podmiotom:
    1. świadczącym usługi hostingowe na rzecz strony internetowej, na której działa nasz Serwis,
    2. świadczącym inne usługi na naszą rzecz jako Administratora Danych Osobowych, które są niezbędne do bieżącego funkcjonowania Serwisu.
  14. Dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w tym profilowaniu w rozumieniu RODO przez Administratora Danych Osobowych.
  15. Zgodnie z przepisami RODO każda osoba, której dane osobowe przetwarzamy jako Administrator Danych Osobowych ma prawo do:
    1. do bycia informowanym o przetwarzaniu danych osobowych, o którym mowa w art. 12 RODO – administratorzy są zobowiązani do przekazania osobom, których dane będą przetwarzać, określonych w RODO informacji (m.in. o swoich danych, danych kontaktowych IODO, celach oraz podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, odbiorcach lub kategoriach odbiorców danych osobowych, o ile istnieją czy o okresie przez który dane będą przetwarzane lub o kryteriach ustalania tego okresu). Obowiązek ten należy spełnić już w momencie pozyskiwania danych (czyli np. podczas składania przez klienta zamówienia w sklepie internetowym), a jeżeli danych nie uzyskuje się od osoby, której dane dotyczą, lecz z innego źródła – w rozsądnym terminie, zależnie od okoliczności. Administrator może zaniechać podawania tych informacji, jeśli osoba której dane dotyczą, już nimi dysponuje,
    2. dostępu do swoich danych osobowych, o którym mowa w art. 15 RODO – podając nam dane osobowe, mają Państwo prawo uzyskać do nich wgląd i dostęp; nie oznacza to jednak, że mają Państwo prawo dostępu do wszystkich dokumentów, na których Państwa dane widnieją, ponieważ mogą one zawierać informacje poufne; mają jednak Państwo prawo do informacji jakie Państwa dane i w jakim celu przetwarzamy oraz prawo do uzyskania kopii swoich danych osobowych, przy czym pierwszą kopię wydajemy bezpłatnie, a za każdą kolejną zgodnie z przepisami RODO pobieramy odpowiednią opłatę administracyjną odpowiadającą kosztom sporządzenia kopii,
    3. poprawiania, uzupełniania, uaktualniania, sprostowania danych osobowych, o których mowa w art. 16 RODO – jeżeli Państwa dane osobowe uległy zmianie, prosimy o poinformowanie nas jako Administratora Danych Osobowych o tym fakcie, aby posiadane przez nas dane były zgodne ze stanem rzeczywistym oraz aktualne; również w sytuacji, gdy nie nastąpiła żadna zmiana danych osobowych, ale z jakichkolwiek względów dane te są nieprawidłowe lub zostały zapisane w sposób niepoprawny (np. na skutek omyłki pisarskiej), prosimy o informację w celu poprawienia lub sprostowania takich danych,
    4. usunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym), o którym mowa w art. 17 RODO - innymi słowy mają Państwo prawo żądania „skasowania” danych posiadanych przez nas jako Administratora Danych Osobowych oraz prawo do wystąpienia do nas jako Administratora Danych Osobowych, abyśmy poinformowali innych administratorów, którym przekazaliśmy Państwa dane o konieczności ich usunięcia. Mogą Państwo żądać usunięcia swoich danych osobowych przede wszystkim, gdy:
      • cele, do których dane osobowe zostały pobrane, został osiągnięty np. zrealizowaliśmy w całości zawartą z Państwem umowę sprzedaży,
      • podstawą przetwarzania Państwa danych osobowych była wyłącznie zgoda, która następnie została cofnięta i nie ma innych podstaw prawnych do dalszego przetwarzania Państwa danych osobowych np. jeżeli wypisują się Państwo z subskrypcji newslettera i w inny sposób nie korzystają już Państwo z oferty naszej firmy,
      • wnieśli Państwo sprzeciw w oparciu o art. 21 RODO i uważają Państwo, że nie mamy żadnych nadrzędnych podstaw prawnych pozwalających na dalsze przetwarzanie Państwa danych osobowych,
      • Państwa dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem tzn. w celach niezgodnych z prawem lub bez jakiejkolwiek podstawy do przetwarzania danych osobowych – proszę pamiętać, że w takim przypadku muszą Państwo mieć podstawę do swojego żądania,
      • konieczność usunięcia Państwa danych osobowych wynika z przepisów prawa,
      • dane osobowe dotyczą osoby małoletniej i zostały zebrane w związku ze świadczeniem usług społeczeństwa informacyjnego,
    5. ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 RODO – mogą się Państwo zgłosić do nas z żądaniem ograniczenia przetwarzania Państwa danych osobowych (co polegałoby na tym, że do czasu wyjaśnienia spawy nasza firma przede wszystkim jedynie by przechowywała), jeżeli:
      • kwestionują Państwo prawidłowość swoich danych osobowych, lub
      • uważają Państwo, że przetwarzamy Państwa dane bez podstawy prawnej, ale jednocześnie nie chcą Państwo, abyśmy usuwali te dane osobowe (czyli nie korzystają Państwo z uprawnienia, o którym mowa w literze poprzedzającej), lub
      • złożyli Państwo sprzeciw, o którym mowa w lit. f niniejszego punktu, lub
      • Państwa dane osobowe są potrzebne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń np. przed sądem,
    6. przenoszenia danych, o którym mowa w art. 20 RODO – mają Państwo prawo uzyskania swoich danych w formacie umożliwiającym odczyt tych danych na komputerze oraz prawo do przesłania tych danych w takim formacie do innego administratora; prawo to przysługuje Państwu jedynie wówczas, gdy podstawą przetwarzania Państwa danych była zgoda (np. na subskrypcję newslettera) lub dane te były przetwarzane w sposób automatyczny,
    7. wniesienia sprzeciwu od przetwarzania danych osobowych, o czym mowa w art. 21 RODO – mają Państwo prawo wnieść sprzeciw, jeżeli nie zgadzają się Państwo na przetwarzanie przez nas danych osobowych, które dotychczas przetwarzaliśmy w uzasadnionych celach zgodnych z przepisami prawa,
    8. nie podlegania profilowaniu, o którym mowa w art. 22 w zw. z art. 4 pkt 4 RODO – w naszym Serwisie internetowym nie będą Państwo podlegali zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji ani profilowaniu w rozumieniu RODO, chyba że wyrażą Państwo na to zgodę; dodatkowo zawsze będziemy Państwa informowali o profilowaniu, gdyby miało ono mieć miejsce,
    9. wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych), o którym mowa w art. 77 RODO - jeżeli uznają Państwo że przetwarzamy Państwa dane osobowe niezgodnie z prawem lub w jakikolwiek sposób naruszamy uprawnienia wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów prawa z zakresu ochrony danych osobowych.
  16. W odniesieniu do prawa do usunięcia danych (prawa do bycia zapomnianym), zaznaczamy, że zgodnie z przepisami RODO nie mają Państwa prawa do skorzystania z tego uprawnienia, jeżeli:
    1. przetwarzanie Państwa danych osobowych jest niezbędne do skorzystania z prawa do wolności wypowiedzi i informacji np. jeżeli zamieścili Państwo swoje dane na blogu, w komentarzach itp.,
    2. przetwarzanie danych osobowych jest konieczne dla wywiązania się przez nas z obowiązków prawnych wynikającego z przepisów – nie możemy usunąć Państwa danych przez okres niezbędny do wywiązania się z obowiązków (np. podatkowych), które nakładają na nas przepisy prawa,
    3. przetwarzanie Państwa danych jest dokonywane na potrzeby dochodzenia, ustalenia lub obrony roszczeń.
  17. Jeżeli chcą Państwo skorzystać ze swoich praw, o których mowa w punkcie poprzedzającym, prosimy użyć właściwych zakładek w Serwisie, które pozwalają usunąć Państwa konto i dane zgromadzone w naszym Serwisie lub prosimy przesłać wiadomość drogą poczty elektronicznej na adres e-mail: biuro@escola.pl
  18. Każdy stwierdzony przypadek naruszenia bezpieczeństwa jest dokumentowany, a w razie wystąpienia jednej z sytuacji określonych w przepisach RODO lub Ustawy, o takim naruszeniu przepisów o ochronie danych osobowych informowane są osoby, których dane dotyczą, oraz – jeżeli ma to zastosowanie – PUODO,
  19. Wszelkie słowa pisane wielką literą mają znaczenie nadane im w Regulaminie naszego Serwisu, chyba że co innego wynika z treści niniejszej Polityki prywatności.
  20. W kwestiach nieuregulowanych niniejszą Polityką prywatności, odpowiednie zastosowanie mają właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa. W przypadku niezgodności postanowień niniejszej Polityki prywatności z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy.