Escola SA pozyskała 2,2 mln zł w ofercie publicznej akcji

Escola SA pozyskała 2,2 mln zł w ofercie publicznej akcji
img
AutorJarosław RybusStyczeń, 2022

Escola SA, jedna z czołowych spółek tworzących aplikacje webowe i mobilne w Polsce, zakończyła z sukcesem ofertę publiczną akcji prezentowaną na platformie Crowdonnect.pl. Escola pozyskała 2,2 mln zł od 102 inwestorów. Pozyskane środki pieniężne spółka przeznaczy m.in. na akwizycje spółek z branży IT, rozwój posiadanych produktów własnych i stworzenia nowych produktów cyfrowych. W 2022 r. Escola planuje debiut na NewConnect.
 

  • Escola pozyskała 2,2 mln zł w ofercie publicznej. Akcje spółki objęło 102 inwestorów.  
  • Średni zapis na akcje spółki w ofercie publicznej wyniósł 21,5 tys. zł. Escola w 2022 r. chce zadebiutować na NewConnect. A w perspektywie trzech lat przenieść notowania akcji na rynek główny GPW.
     

– Od początku Escolę budujemy z myślą tworzenia spółki opartej o zaangażowanych inwestorów i innowacyjną społeczność. Realizujemy to wielotorowo, przez podcasty, przez dedykowane działania, a także przez crowdinvesting. Cieszę się, że pozyskaliśmy 2,2 mln zł, jednak jeszcze bardziej cieszy mnie liczba inwestorów – 102 osoby. Nasze kolejne kroki to finalizacja akwizycji, stała praca nad dynamicznym wzrostem i debiut na NewConnect w 2022 r. – mówi dr Krzysztof Wojewodzic, prezes zarządu Escola SA.

 

Escola pierwsze kroki na rynku kapitałowym postawiła jeszcze w maju 2017 r., właśnie wtedy spółka pozyskała 400 tys. zł z emisji akcji przeprowadzonej w formie crowdinvestingowej. Dwa lata później firma przeprowadziła drugą rundę inwestycyjną na kwotę 521 tys. zł.

 

Escola SA w 2021 r. zajęła 6. miejsce w światowym rankingu najszybciej rosnących firm IT według Clutch. Spółka zanotowała średni wzrost przychodów o 180 % za lata 2019-2020. Ranking Clutch zestawia 100 najszybciej rozwijających się firm IT i jest oparty na bezwzględnej stopie wzrostu przychodów w latach 2019-2020. W 2019 r. spółka zależna - Escola sp. z o.o. - otrzymała nagrodę Mobile Trends Awards 2019 za aplikację Orlen Mobile oraz w 2021 r. Mobile Trends Awards 2021 za aplikację dla Radio 357.

Wróć