Emocje w biznesie. Naukowo. Damian Grimling i Jan Zając (Sentimenti) EM#55
Artykuł Krzysztofa o Cyfrowym Dobrostanie –> Damian Grimling i Jan Zając z Sentimenti –> podcast: o emocje w biznesie
Naukowa analiza sentymentu. Czyli jak zrozumieć emocje w komunikatach w sieci? Nawiążemy do Cyberpunka i aplikacji Radia 357. Z tego podcastu dowiesz się jak analizować to, co klienci piszą o Twoim produkcie. Emocje w biznesie mają wpływ na Twoją sprzedaż. Najważniejsze są emocje Twoich klientów. Sentimenti umie zanalizować to, co piszą o Tobie w sieci i jednocześnie wyciągnąć wnioski, jak możesz ulepszyć swój wizerunek lub kiedy zareagować na daną sytuację.
Emocje w biznesie nie dotyczą tylko bycia twardym w negocjacjach, czy w rozmowach z hejterami w sieci. Dzięki temu, jak postrzegany jest Twój produkt, możesz kierować rozwojem firmy. Bez manipulacji a opierając się na danych.
Wyobraź sobie sytuację, gdy wypuszczasz produkt na rynek
Klienci kupują, korzystają z Twojego produktu. Naturalne jest, że wkrótce pojawią się oceny proponowanego produktu lub usługi. Zmieni się średnia ocena Twojej firmy, produkt dostanie ocenę w postaci gwiazdek. Ktoś się wypowie pozytywnie, inny klient będzie mniej entuzjastyczny.
Dostaniesz także negatywne opinie o swoim produkcie.
Wszystkie opinie w sieci podlegają odpowiedniemu sentymentowi. To znaczy, że opinia negatywna może być wyrazem rozgoryczenia z powodu wadliwego działania Twojego produktu, ale również brakiem akceptacji np. koloru przycisku czy napisu, który wyświetla się po zakupie. Dzięki sentymentowi można zważyć emocje i zająć się najpierw najważniejszymi problemami klientów, a mniej palące odcedzić i rozwiązać je nieco później.
Damian i Jan proponują metodę, dzięki której możesz lepiej komunikować się z odbiorcami, tworzyć lepsze reklamy, a nawet przewidywać kursy giełdowe.
Opowiemy jak korzystać dobrze z informacji i kiedy powinna nam się zapalić czerwona lampka, oznaczająca, że jesteśmy manipulowani.
Tematy w rozmowie:
- Sentyment w biznesie. Naukowo.
- idea
- technologia
- 8 emocji + sentymenty + pobudzenie
- Facebook i sentymenty
- Zmierzyć emocje – jak kwantyfikować
- Emocje w biznesie
- Emocje w reklamach
- Jak wykorzystać dobrze (prognozy – kurs, sprzedaż, popyt)
- Jak nie korzystać
- Kiedy manipulujemy
- Analiza uczuć przez maszynę – jaka jest wiarygodność
- Przewidywanie kursów
- Cyfrowy dobrostan
- Na co uważać
- Czy są markery manipulacji
- Strach i wywołanie akcji
- Czy można się uodpornić na granie emocjami
Kontakt:
- Krzysztof Wojewodzic: krzysztof@escolasoft.com
- Jędrzej Paulus: jedrzej@escolasoft.com
Muzyka:
- Kevin MacLeod Werq Kevin MacLeod (incompetech.com)
- Licensed under Creative Commons: By Attribution 4.0 License/mix by Jedrzej Paulus https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/