Emocje w biznesie. Naukowo. Damian Grimling i Jan Zając (Sentimenti) EM#55

Emocje w biznesie. Naukowo. Damian Grimling i Jan Zając (Sentimenti) EM#55
img
AutorJędrzej PaulusLuty, 2021

Artykuł Krzysztofa o Cyfrowym Dobrostanie –> Damian Grimling i Jan Zając z Sentimenti –> podcast: o emocje w biznesie

Naukowa analiza sentymentu. Czyli jak zrozumieć emocje w komunikatach w sieci? Nawiążemy do Cyberpunka i aplikacji Radia 357. Z tego podcastu dowiesz się jak analizować to, co klienci piszą o Twoim produkcie. Emocje w biznesie mają wpływ na Twoją sprzedaż. Najważniejsze są emocje Twoich klientów. Sentimenti umie zanalizować to, co piszą o Tobie w sieci i jednocześnie wyciągnąć wnioski, jak możesz ulepszyć swój wizerunek lub kiedy zareagować na daną sytuację.

 

Emocje w biznesie nie dotyczą tylko bycia twardym w negocjacjach, czy w rozmowach z hejterami w sieci. Dzięki temu, jak postrzegany jest Twój produkt, możesz kierować rozwojem firmy. Bez manipulacji a opierając się na danych.

 

Wyobraź sobie sytuację, gdy wypuszczasz produkt na rynek

Klienci kupują, korzystają z Twojego produktu. Naturalne jest, że wkrótce pojawią się oceny proponowanego produktu lub usługi. Zmieni się średnia ocena Twojej firmy, produkt dostanie ocenę w postaci gwiazdek. Ktoś się wypowie pozytywnie, inny klient będzie mniej entuzjastyczny.

 

Dostaniesz także negatywne opinie o swoim produkcie.

 

Wszystkie opinie w sieci podlegają odpowiedniemu sentymentowi. To znaczy, że opinia negatywna może być wyrazem rozgoryczenia z powodu wadliwego działania Twojego produktu, ale również brakiem akceptacji np. koloru przycisku czy napisu, który wyświetla się po zakupie. Dzięki sentymentowi można zważyć emocje i zająć się najpierw najważniejszymi problemami klientów, a mniej palące odcedzić i rozwiązać je nieco później.

Damian i Jan proponują metodę, dzięki której możesz lepiej komunikować się z odbiorcami, tworzyć lepsze reklamy, a nawet przewidywać kursy giełdowe. 

Opowiemy jak korzystać dobrze z informacji i kiedy powinna nam się zapalić czerwona lampka, oznaczająca, że jesteśmy manipulowani. 

 

 

Tematy w rozmowie: 

  • Sentyment w biznesie. Naukowo.
    • idea
    • technologia
    • 8 emocji + sentymenty + pobudzenie
    • Facebook i sentymenty
    • Zmierzyć emocje – jak kwantyfikować
  • Emocje w biznesie
    • Emocje w reklamach
    • Jak wykorzystać dobrze (prognozy – kurs, sprzedaż, popyt)
    • Jak nie korzystać
    • Kiedy manipulujemy
    • Analiza uczuć przez maszynę – jaka jest wiarygodność
    • Przewidywanie kursów
  • Cyfrowy dobrostan
    • Na co uważać
    • Czy są markery manipulacji
    • Strach i wywołanie akcji
    • Czy można się uodpornić na granie emocjami

 

 

Kontakt:

  • Krzysztof Wojewodzic: krzysztof@escolasoft.com
  • Jędrzej Paulus: jedrzej@escolasoft.com

Muzyka:

  • Kevin MacLeod Werq Kevin MacLeod (incompetech.com)
  • Licensed under Creative Commons: By Attribution 4.0 License/mix by Jedrzej Paulus https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Wróć