Escola SA rozpoczyna drugą transzę oferty publicznej akcji z celem do 2 mln zł

Escola SA rozpoczyna drugą transzę oferty publicznej akcji z celem do 2 mln zł
img
AutorJarosław RybusStyczeń, 2022

Escola, jedna z czołowych spółek tworzących aplikacje webowe i mobilne w Polsce, rozpoczyna drugą transzę oferty publicznej akcji serii E. Druga transza skierowana jest do wszystkich zainteresowanych inwestorów, a cel zakłada pozyskanie do 2 mln zł. Druga transza rozpoczęła się 3 sierpnia i potrwa do 9 sierpnia. Środki z emisji akcji spółka przeznaczy na rozwój aplikacji Frivo, systemu e-commerce, systemu e-learningowego Escola LMS oraz dalsze akwizycje spółek IT. Informacje o akcjach serii E i warunkach ich nabycia są dostępne na platformie Crowdconnect.pl i stronie internetowej Spółki.

 

  • Escola planuje pozyskać do 4 mln zł w kampanii crowdinvestingowej. Akcje oferowane są w dwóch transzach. Pierwsza, która prowadzona była w terminie 27 lipca do 2 sierpnia, skierowana była do większych inwestorów. Druga, dedykowana wszystkim zainteresowanym rozpoczęła się 3 sierpnia i potrwa do 9 sierpnia.
  • Pozyskane pieniądze spółka chce przeznaczyć m.in. na akwizycje spółek z branży IT i rozwój autorskich produktów. Escola zamierza zadebiutować na NewConnect w 2022 r.  
  • Informacje o akcjach i warunkach ich nabycia są dostępne na platformie Crowdconnect.pl oraz na stronie https:/emisja.escola.pl/.

 

– Akcje w drugiej transzy skierowane są do wszystkich zainteresowanych inwestorów. To właśnie indywidualni inwestorzy od początku rozwoju Escoli są kluczowym czynnikiem naszej firmy. To oni są ambasadorami marki, opowiadają o firmie i budują zaangażowaną społeczność. Liczę, że liczba inwestorów powiększy się wraz z drugą transzą. Już teraz mamy wielu zaangażowanych inwestorów na pokładzie Escoli – mówi dr Krzysztof Wojewodzic.

 

Firma po przeprowadzonej emisji chce zadebiutować na NewConnect, planowany termin dołączenia do grona spółek publicznych to 2022 rok. Wycena spółki przed kampanią wynosi 18.2 mln zł. Cena emisyjna za  jedną akcję serii E została ustalona na 14,5 zł.

 

Escola pierwsze kroki na rynku kapitałowym rozpoczęła jeszcze w maju 2017 r., wtedy także spółka pozyskała 400 tys. zł z kampanii crowdinvestingowej. Dwa lata później firma przeprowadziła drugą rundę inwestycyjną na kwotę 521 tys. zł. Grupa Kapitalowa Escola w 2020 r. wpracowała 6 mln zł. Rok wcześniej przychody wyniosły 2,6 mln zł.
 

– Dążymy do stałego zwiększania przychodów spółki i grupy kapitałowej. Emisja i rozwój nowych produktów rozwiną też nasze możliwości pozyskania nowych klientów na arenie międzynarodowej. Obecnie około 50 % przychodów pochodzi od klientów zagranicznych. Po przeprowadzonej emisji chcemy skupić się mocniej na venture buildingu, rozwijaniu obecnych i tworzeniu nowych produktów cyfrowych – dodaje dr Krzysztof Wojewodzic.

 

Escola jest partnerem największych globalnych spółek m.in. Adobe, Samsung, Google, IBM. Firma realizowała  projekty m.in. dla podmiotów z branży finansowej, paliwowej, farmaceutycznej i edukacyjnej.

 

Przyjmowanie zapisów na akcje w drugiej transzy publicznej oferty akcji rozpoczęło się 3 sierpnia. Warunki składania zapisów, wraz z dokumentem ofertowym są prezentowane na platformie CrowdConnect.pl oraz stronie spółki: https://emisja.escola.pl.
 

Firmą inwestycyjną świadczącą usługę oferowania akcji jest Dom Maklerski INC SA
 

Escolę od 4 lat rozwija dr Krzysztof Wojewodzic, obecny prezes i większościowy akcjonariusz spółki, wspierany przez doświadczoną Radę Nadzorczą, w której zasiadają się m.in. prof. Witold Orłowski, prof. Dariusz Jemielniak czy dr Maciej Madziński. Firma poza realizacją projektów jako software house prowadzi też działalność venture buildingową. W tym segmencie Escola tworzy produkty, które w perspektywie 1-3 lat mają stać się niezależnymi firmami.

Wróć