Skąd się biorą leady w IT? Bartosz Majewski (Casbeg) EM#60
Nieważne, jakim wspaniałym startupem zarządzamy czy jak bardzo fajny jest startup. To jak kupić super samochód, ale bez benzyny.
Bartosz Majewski wskazuje na proste niedociągnięcia, jakie popełniamy w czasie pracy i tworzeniu relacji z klientami. Błędy wpływają na konwersję w lejku sprzedażowym i jakość leadów. Przecież nie chcemy pracować z każdym leadem, nie mamy zasobów i czasu. Bartek wskazuje które miejsca w marketingu i sprzedaży tworzą system naczyń połączonych, które w końcu dają lepsze przełożenie na obroty i zysk.
Proste błędy, które popełniamy w sprzedaży mają wpływ na Twoją konwersję w lejku sprzedażowym. Podstawowy błąd to zadawanie pytania o konwersję w oderwaniu od kontekstu. A liczy się całokształt sprzedaży. Proces sprzedaży jest systemem naczyń połączonych.
Biznes w IT nie jest masowym sprzedawaniem produktu. Dział sprzedaży to paliwo dla Twojego biznesu. Jakie kroki wykonać, żeby dział sprzedaży nie był tylko łowcą pustych leadów? Oprócz prognozy i założeń potrzeba Ci dobrych handlowców i realne założenia.
Zaskakujące są 3 różnice między Polską a Europą Zachodnią. Nie chodzi tylko o rozliczenia w euro i złotówkach. Bartek wspomina jeszcze dwie ciekawe różnice. W tej rozmowie jest dużo przykładów jak nie robić sprzedaży. My słuchamy i uczymy się. Na koniec rozmowy Krzysztof i Bartek rozmawiają o dobrych praktykach sprzedaży. Zostań z nami do końca. Tam są najważniejsze przykłady.
Kontakt:
- Krzysztof Wojewodzic: krzysztof@escolasoft.com
- Jędrzej Paulus: jedrzej@escolasoft.com
Muzyka:
- Kevin MacLeod Werq Kevin MacLeod (incompetech.com)
- Licensed under Creative Commons: By Attribution 4.0 License/mix by Jedrzej Paulus https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/