Platformy z kursami kwitną - najlepsi autorzy zarabiają setki tysięcy złotych na swoich szkoleniach

Platformy z kursami kwitną - najlepsi autorzy zarabiają setki tysięcy złotych na swoich szkoleniach
img
Jarosław RybusLipiec, 2022

 

Pandemia zmieniła podejście społeczeństwa do technologii. Wśród segmentów, które w ostatnich latach znacznie zyskały na popularności są kursy prowadzone przez internet. Według analityków Grupy IMARC jest to początek dalszego wzrostu rynku kursów online, który w 2021 r. osiągnął wartość 253,3 mld USD. Tylko w 2022 r. klienci należącej do spółki Escola platformy myVOD zarobili na swoich kursach 5,8 mln zł. Znaczna część trenerów na stałe przeniosła się z sal szkoleniowych do internetu, widząc w tym realny potencjał skalowania swojego biznesu. Już teraz najpopularniejsi z nich mogą rocznie zarobić nawet kilkaset tysięcy na sprzedaży kursów i szkoleń. Jest to również szansa dla nowych twórców, którzy mogą stawiać pierwsze kroki w branży.

Według tegorocznego raportu Reportlinker.com globalny przemysł e-learningowy w 2026 r. osiągnie wartość 457,8 mld USD, co oznacza wzrost CAGR o 10,3 proc. W tak dynamicznym wzroście kluczową rolę odegrała pandemia, która przyspieszyła rozwój technologiczny na wielu płaszczyznach. Z jednej strony trenerzy, którzy prowadzili do tej pory stacjonarne szkolenia musieli nagle przestawić się na nowe narzędzia, z drugiej strony społeczeństwo zamknięte w domach zaczęło szukać możliwości kształcenia się.

Duży wzrost zainteresowania kursami zauważają dedykowane platformy, które oferują narzędzia dla twórców szkoleń online.

- Na pewno moment pandemii był przełomowy dla całego obszaru zdalnego nauczania, który rozwinął się w błyskawicznym tempie. Co ciekawe, obecny popandemiczny rok przynosi jeszcze większe wzrosty. Do tej pory twórcy współpracujący z naszą platformą zarobili łącznie ponad 20 mln zł, z czego tylko w tym roku ponad 5,8 mln zł. Na podstawie danych z 50 najlepszych platform zbudowanych na  myVOD, wzrósł także średni zarobek autora, który w tym roku wynosi 115 tys. zł. Dla porównania w całym 2021 r. autorzy średnio zarabiali 205,5 tys. zł – podsumowuje Robert Rachwał, prezes Escola LMS, która rozwija serwis myVOD.io.

Autorzy szkoleń oprócz możliwości monetyzacji swoich kursów dostrzegają również dodatkowe korzyści wynikające z przeniesienia swojej wiedzy do platform szkoleniowych.

Poza nowymi możliwościami sprzedażowymi dla szerszej grupy klientów, obecność na platformie wzmocniła również naszą pozycję dostawcy szkoleń stacjonarnych dla branży ubezpieczeń. Na platformie m.in. zamieściliśmy rozbudowany moduł powtórek treści szkolenia stacjonarnego, istotnie ułatwiając uczestnikom szkoleń utrwalanie wiedzy i ćwiczenie umiejętności, w domu, w komfortowych warunkach i na własnych zasadach – ocenia Wojciech Łojan, współwłaściciel firmy Diameo i platformy edukacyjnej TRINS.pl rozwijanej na myVOD.io.

Zaletę automatyzacji procesu edukacyjnego bez utraty jakości nauczania podkreśla również Darek Butkiewicz z nieinformatyk.pl, dodając, że przeniesienie kursów do sieci stwarza więcej możliwości w rozwiązywaniu problemów klientów.

- Szkolenia online pozwalają odesłać uczestników do gotowego produktu, zamiast w kółko powtarzać pewne zagadnienia każdemu z osobna. Należy jednak pamiętać zawsze o odbiorcy.  Kurs dla 10 różnych grup odbiorców to 10 różnych kursów online o jednej tematyce – podkreśla  właściciel platformy nieinformatyk.pl.

Obecnie kursy online trafiają na bardzo podatny grunt. Polacy coraz chętniej korzystają z tych narzędzi, aby zwiększyć swoją konkurencyjność na rynku pracy. Z ubiegłorocznego raportu „Cyfrowa ewolucja kariery”, przygotowanego przez serwis Pracuj.pl wynika, że 65 proc. respondentów jest skłonnych poświęcić swój czas na kurs online, jeżeli zwiększy to szanse na lepszą pracę. Z kolei 50 proc. badanych jest skłonnych zainwestować własne pieniądze, jeżeli da to korzyść w postaci znalezienia lepszego miejsca zatrudnienia.


 

***

O spółce:

Escola LMS Sp. z  o.o. rozwija zaawansowane platformy e-learningowe, w tym MyVOD.io i Wellms.io Spółka należy do Grupy Kapitałowej Escola S.A. - www.escola.pl , tworzącej aplikacje webowe i mobilne. Escola S.A. w 2022 r. zamierza zadebiutować na NewConnect. Prezesem Zarządu i głównym akcjonariuszem spółki jest dr Krzysztof Wojewodzic. Escolę wspiera doświadczona Rada Nadzorcza, w której zasiada m.in. prof. Witold Orłowski pełniący funkcję Przewodniczącego.


 

Dodatkowych informacji udzielają:

Szymon Maj

InnerValue Investor Relations

s.maj@innervalue.pl

+48 512 672 276


 

Emil Chrzanowski

InnerValue Investor Relations

e.chrzanowski@innervalue.pl

+48 510 266 482


 

Wróć

Sukces Twojej aplikacji osiągniesz dzięki naszej wiedzy i doświadczeniu

Przeczytaj również