Gry mobilne i gamedev krok po kroku. Aleksandra Sikorska (Vivid Games) EM #77
Badania, soft launch, hard launch i live. Gry mobilne to wielki biznes.
Kiedy tworzymy gry mobilne, to wcale tak nie wygląda. Gamedev to dużo bardziej złożony biznes. I nie pracują w nim tylko programiści i fanatycy gier. Programowanie aplikacji, które masz na swoim telefonie jest opłacalne. Temat gier mobilnych wybuchł do pandemii. Studia gier zwiększają zatrudnienie, bo gramy w coraz więcej gier.
Rzeczywistość gamedevu to: wiele zespołów pracujących razem, ciągle próbujących, udoskonalających i eksperymentujących. A potem zmiany i ciągłe dostosowywanie się do trendów rynkowych. Analitycy biznesowi sprawdzają pomysł i opłacalność. Graficy i programiści nadają grze formę. Scrum master zarządza procesem, a Product Owner trzyma wszystko razem. Rozwój gry mobilnej nigdy się nie kończy. Studia tworzące gry mają pełne ręce roboty. A ludzi wciąż brakuje.
Sprawdzanie wersji, praca z Google Store i Apple Store, Huawei też ma swój sklep. Poruszanie się pomiędzy wymaganiami gigantów, featuringiem gry i jej marketingiem to kolejny element procesu deweloperskiego.
Studia zajmujące się tworzeniem gier kupują użytkowników na Filipinach.
W tym odcinku wyjaśniamy, dlaczego kupowanie graczy nie jest równoznaczne z kupowaniem polubień na Instagramie. Co sprawia, że gry mobilne są tak popularne? Dlaczego czasem dostajemy grę, która wygląda jak niedokończona? Kiedy granie zaczyna się opłacać i jak trafić do gamedevu?
Gościmy Aleksandrę Sikorską z Vivid Games, twórczynię gier.
Kontakt:
- Krzysztof Wojewodzic: krzysztof@escolasoft.com
- Jedrzej Paulus: jedrzej@escolasoft.com
Muzyka:
- Kevin MacLeod Werq Kevin MacLeod (incompetech.com)
- Licensed under a Creative Commons License: By Attribution 4.0 License/mix by Jedrzej Paulus https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/