Jak aplikacja sprzedażowa pomaga podnosić wyniki.

Jak aplikacja sprzedażowa pomaga podnosić wyniki.
img
Łukasz ZielonkaMaj, 2022

Codzienne życie każdego z nas wiąże się użytkowaniem aplikacji mobilnych. Popularność programów instalowanych na smartfonach osiąga rekordowe wyniki i wypiera inne kanały kontaktów, pozyskiwania informacji, czy robienia zakupów. Aplikacje sprzedażowe tworzone przez firmy odnoszą coraz większe sukcesy. Jednak potencjał aplikacji często nie jest w pełni wykorzystany.

Jak wykorzystać pełnię możliwości oferowanych przez aplikacje?

Na zwiększenie sprzedaży za pomocą aplikacji wpływa łatwość skorzystania z niej. Telefony towarzyszą nam przez cały dzień. Podobnie korzystają z nich Twoi klienci. 

Jak posiadanie telefonu przez klienta ma wpłynąć na wyniki sprzedaży?

Odpowiedzią jest moment wystąpienia potrzeby zakupowej. Dzięki aplikacji w telefonie Twoi klienci zawsze mają dostęp do Twojej oferty. To oznacza możliwość zamówienia w dowolnym momencie, miejscu i czasie. Taki sposób realizowania potrzeby zakupowej to rewolucja, która już trwa.

Strona internetowa zmusza Twoich odbiorców do skorzystania z komputera. Alternatywnie klienci mogą dokonać zakupu na stronie mobilnej, jednak te nie są tak wygodne i dostosowane do obsługi na ekranach smartfonów.

Jak maksymalnie wykorzystać dostępność oferty na telefonach klientów?

Jak aplikacja sprzedażowa wspiera branding

Klienci lubią to, co mogą z łatwością dostrzec. Zasada dostępności, działająca w kontekście aplikacji, to nieporównywalna korzyść dla biznesu. Przeciętny użytkownik telefonu patrzy na jego ekran co 12 minut, wykonuje 2,5 tys. dotknięć i spędza przed nim około 2 godzin i 43 minut. Żaden inny kanał komunikacji nie udostępnia takiej ekspozycji Twojej marki. Mało tego! To są wyświetlenia użytkowników, którzy należą bezpośrednio do Twojej grupy docelowej!

Aplikacja na telefonie klienta to nie tylko wsparcie sprzedaży, to przede wszystkim miażdżąca przewaga nad konkurencją.

Personalizacja napędza aplikacje sprzedażowe

Aplikacje mobilne oferują szerokie możliwości funkcjonalne. Dzięki temu możesz spersonalizować doświadczenia użytkowników. Indywidualnie dostosowane doświadczenia zawsze trafią w gusta u odbiorcy. To przekłada się bezpośrednio na wzrost konwersji.

Dzięki aplikacji sprzedażowej udostępnisz swoim klientom możliwość personalizacji i dostosowania Twojego produktu indywidualnych preferencji. Marketing już wie, że personalizacja jest siłą, która rozpędza sprzedaż. W tym przypadku to coś więcej niż dostarczanie zindywidualizowanych produktów.

To również analityka. Informacje o wybieranych produktach, opcjach, czy sam feedback od klientów pozwoli Ci na lepsze dostosowanie oferty. Rozwój produktów w kierunku wyznaczanym przez klientów to strategia, która gwarantuje sukces.

Kompleksowa realizacja usług

Pojęcie kompleksowej realizacji usług ewoluowało z czasem. Dzisiaj to nie tylko zapewnienie klientom jakościowej obsługi obejmującej całościowe wsparcie w realizowanym zakresie. To również dostarczenie odbiorcy odpowiedniej wiedzy, informacji oraz możliwości samodzielnej interakcji z produktem, czy marką.

Aplikacja mobilna to kolejny element kompleksowej obsługi klienta.

Pobierz darmowy brief aplikacji mobilnej!

* wymagane

Zaznacz zgodę:

W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrypcji, klikając łącze w stopce naszych wiadomości e-mail. Informacje na temat naszych praktyk w zakresie ochrony prywatności można znaleźć na naszej stronie internetowej.

Jako platformy marketingowej używamy programu Mailchimp. Klikając poniżej w celu subskrypcji, potwierdzasz, że Twoje dane zostaną przekazane do Mailchimp w celu ich przetworzenia. Więcej o polityce prywatności Mailchimp

Aplikacja sprzedażowa to wsparcie marketingu

Realizacja sprzedaży to jedno z zadań aplikacji mobilnej. Jednak to marketing odpowiada za dostarczenie odbiorców i klientów dla Twojego biznesu. Łatwa integracja z platformami marketingowymi i mediami społecznościowymi pozwala na dostarczenie kluczowych informacji dla marketingu.

Wykorzystanie mediów społecznościowych w kontekście aplikacji sprzedażowej również nabiera zupełnie innego wymiaru. Dzięki niej ich miejsce w lejku marketingowym zaczyna rozszerzać się na kolejne etapy. Zaplanuj dobrze umiejscowienie i wsparcie mediów społecznościowych za pomocą aplikacji.

Aplikacja sprzedażowa buduje lojalność

Krytyczny aspekt biznesu to zbudowanie lojalności wobec marki. Dzięki temu klienci częściej będą regularnie wracać do zakupów. Jednak nie każda firma wykorzystuje w tym celu świetne narzędzie, jakim jest aplikacja mobilna.

Za pośrednictwem aplikacji stworzysz wrażenie, że osobiście odpowiadasz na aktualną sytuację Twojego klienta. Podsuniesz spersonalizowane oferty i promocje oraz stworzysz UX, do którego Twoi klienci będą chcieli powracać.

Pomyśl o potencjale, który jest bardzo blisko klienta: aplikacja może obsługiwać system lojalnościowy, który zachęci Twoich klientów do ponownych zakupów.

Aplikacja sprzedażowa umożliwia dostarczanie Twoim klientom spersonalizowanych ofert w zależności od miejsca, w którym się znajdują.

Direct marketing w aplikacji sprzedażowej

Narzędzie, które pozwoli Ci komunikować bezpośrednio do Twojej grupy odbiorców, do tego pozwala na analizę danych i bezpośrednią interakcję z użytkownikami. Tak, to aplikacja sprzedażowa.

Stwórz spersonalizowane wiadomości, ogłaszaj promocje dla wybranych typów klientów, np. korzystających tylko z mobile albo znajdujących się w konkretnej lokalizacji. Aplikacja pozwala na wysyłanie powiadomień push, które są bardzo skutecznym kanałem kontaktu z klientem. Kampanie mailingowe, w dobrym wydaniu posiadają open rate na poziomie 30%, powiadomienia potrafią osiągnąć 90% otwarć.

Taki wynik oraz spersonalizowana oferta to prosta droga do zwiększenia wyników sprzedażowych.

Aplikacja sprzedażowa a wartość dla klienta

Podstawowym celem stworzenia aplikacji mobilnej jest zwiększenie poziomu interakcji klientów z Twoją marką. Możliwość dwustronnej komunikacji na różnych płaszczyznach pozwala zbudować poczucie wpływu na rozwój marki, co jest dużą wartością dla klienta.

Takie podejście przekłada się na lojalność klientów. W następstwie dotrzesz do nowych klientów, na przykład tworząc program poleceń.

Czy aplikacja sprzedażowa może poprawić wyniki Twojej firmy?

Zdecydowanie tak. Aplikacje mają mnogie możliwości zwiększania sprzedaży i wspierania marketingu. Zastanów się jedynie, które będą najlepiej dopasowane do Twojego biznesu.

Co zrobić dalej…

Porozmawiajmy o Twojej aplikacji sprzedażowej!

Wróć

Sukces Twojej aplikacji osiągniesz dzięki naszej wiedzy i doświadczeniu

Przeczytaj również