Zrealizuj swój projekt dziś

Gra mobilna. Monetyzacja, marketing i sprzedaż. Martyna Neumann-Baranowska (Sheepyard) EM #76

Gra mobilna. Monetyzacja, marketing i sprzedaż. Martyna Neumann-Baranowska (Sheepyard) EM #76
img
AutorJędrzej PaulusCzerwiec, 2021

Pytanie: Jak znaleźć graczy, którzy sprawią, że gra mobilna będzie opłacalna?

 

Gościmy Martynę Neumann, Senior Marketing Manager z Sheepyard.

 

Każdego dnia pojawia się około 6 tysięcy aplikacji mobilnych. Sklepy Google i Apple pełne są ciekawych aplikacji. Są wśród nich aplikacje mniej lub bardziej udane. 6 tysięcy aplikacji mobilnych dziennie. Twoja gra mobilna w tym przypadku jest kroplą, która codziennie wpada do morza cyfrowych produktów. Jak się wyróżnić i jak sprzedać swoją aplikację mobilną?

 

W tym podcaście pojawi się kilka technicznych terminów: User Aquisition, ASO, Featuring. Ale my wyjaśnimy je wszystkie i powiemy Ci, jak to zrobić. Gra mobilna może być niezwykle ciekawym produktem, który niesie ze sobą niespodziewane możliwości. Wysłuchaj podcastu do końca, ponieważ zawiera on również porady, jak dostać się do gamedevu, niekoniecznie będąc developerem. To co robisz ma znaczenie. Zróbcie wokół tego szum.

 

Tematów jest mnóstwo. A Martyna potrafi świetnie tłumaczyć!

 

  • Pozyskiwanie użytkowników przez gracza reklamowego: to skomplikowane
    • z perspektywy użytkownika - jak wyglądają reklamy na Facebooku, Google Ads
    • z perspektywy firmy - jak zrobić reklamy w grach i temat biblioteki FB
  • Pozyskiwanie użytkowników niższym kosztem: ASO
    • czym jest ASO i jak tworzyć opisy według tej metody?
    • publiczność pozyskiwana organicznie
  • Testy A/B
  • Czym jest kupowanie użytkowników
  • Featuring - danie główne
    • featuring - promocja w Google Play Store i Apple App Store
    • jak zrobić featuring - wymagania, jak przygotować grę/aplikację do featuringu
    • kategoria Indie Corner
    • wstępna rejestracja
  • Google vs Apple - Google daje feedback
  • Apple: Game of the day/Kolekcja Today Tab/Baner w “Games”
  • iOS 14 IDFA - to łyżka dziegciu w marketingu gier mobilnych
    • utrudnione zbieranie danych
    • wpływ na marketing
    • nikt nic nie wie
    • droższe pozyskanie użytkownika
       


Kontakt:

  • Krzysztof Wojewodzic: krzysztof@escolasoft.com
  • Jedrzej Paulus: jedrzej@escolasoft.com

Muzyka:

  • Kevin MacLeod Werq Kevin MacLeod (incompetech.com)
  • Licensed under a Creative Commons License: By Attribution 4.0 License/mix by Jedrzej Paulus https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Wróć